Onze droom

In 2017 hebben wij, 5 bestuursleden, Stichting ForMe opgezet. Wij zijn toen begonnen met het organiseren van spelmiddagen: één spelmiddag per maand in 2 leeftijdsgroepen bij het Willem Felsoord in Delft. Na een jaar zijn wij ook begonnen met het opzetten van logeerweekenden voor deze kinderen. Bij de start was het logeren 1 nachtje bij Vlughtenburg in ‘s-Gravenzande. Dit is langzaam uitgebreid naar 2 nachten. Inmiddels komen de jongeren 1 of 2 keer per maand bij het WFO om met elkaar te chillen, eten en leuke activiteiten te ondernemen. Ook logeren de jongeren 7x per jaar in Arnhem bij Bio Vakantieoord. Dit alles wordt begeleid door een team van begeleiders die onder contract staan bij Stichting Ipse de bruggen. De jongeren hebben allen een WLZ-financiering waaruit deze zorg vergoed wordt.

De jongeren zijn inmiddels in de leeftijd tussen 13 en 18 jaar en als bestuur zijn wij gestart met de voorbereidingen van onze droom, een appartementencomplex met gezamenlijke leefruimtes voor 16 jongeren. Wij hebben inmiddels diverse contacten gelegd met woningbouwcoöperaties, projectontwikkelaars, gemeentes enzovoorts.

Wij zijn voornemens om medio 2027 een wooninitiatief gerealiseerd te hebben in de regio Delft en omstreken voor onze jongeren.

Frank, John, Sylvia D., Sylvia L., Xandra