Sylvia van Leeuwen

Voorzitter

Mijn naam is Sylvia van Leeuwen ik woon in Delfgauw ben getrouwd met Ron en samen hebben wij twee kinderen. Tess (2002) En Anouk (2007). Ik werk bij Ipse de Bruggen als begeleider op een arbeidsmatig dag- centrum en daarnaast op verschillende woningen. Ik wandel graag met de hond en doe verschillende sporten binnen de sportschool zoals Spinning en Synrgy. Ook lees ik graag.

Ik ben ooit gestart met het opzetten van Stichting ForMe omdat Anouk Cerebrale Parese heeft en omdat ik merkte dat ze behoefte had aan sociale contacten buiten school en zonder haar ouders. ForMe geeft Anouk vrijheid om met vrienden te chillen zonder dat daar constant ouderlijke supervisie bij aanwezig is. Net zoals bij pubers zonder beperking. Ook kan Anouk bij ForMe wennen aan de zorg die geleverd wordt door professionele krachten. Bovendien leren wij als ouders om onze zorg uit handen te geven en dat is soms best lastig.

De droom van mij als moeder van Anouk en voorzitter van ForMe is om een woning voor Anouk en haar vrienden te realiseren. Een woning waar ze zo veel mogelijk zelfstandig is en met eigen regie over haar leven maar wel begeleid haar volwassen leven kan leiden.

Sylvia Dijkshoorn

Secretaris

Ik ben Sylvia Dijkshoorn. Ik woon in Schipluiden samen met mijn partner en mijn twee kinderen: Mats (2003) en Yentl (2006). Ik werk als coördinator sociale vaardigheden op een praktijkschool en als emotietherapeut. In mijn vrije tijd doe ik graag leuke dingen met mijn kinderen en mijn partner.

Mats is een enthousiaste jongen, die op zijn vierde jaar herseninfarcten heeft gehad, die veroorzaakt werden door Moyamoya. Moyamoya veroorzaakt tia’s en herseninfarcten door een vaatafwijking in de hersenen.

Ik ben in het bestuur van stichting ForMe gestapt, omdat ik merk dat, nu Mats ouder wordt, de sociale contacten met leeftijdsgenoten minder worden.

Door het organiseren van de spelmiddagen, logeerweekenden en in de (hopelijk nabije) toekomst een wooninitiatief hoop ik plekken te creëren waar jongeren als Mats samen met vrienden en vriendinnen plezier kunnen hebben en de zorg krijgen die ze nodig hebben.

John Houtman

Penningmeester

Mijn naam is John Houtman. Medio 2018 ben ik met (vervroegd) pensioen gegaan, na ruim 40 jaar in diverse functies werkzaam te zijn geweest bij het ministerie van Veiligheid en Justitie. De ervaring die ik hier heb opgedaan zet ik graag in voor ForMe. Samen met mijn medebestuursleden hebben we een mooi traject opgestart; het organiseren van spelmiddagen en logeerweekenden en op termijn het realiseren van een wooninitiatief. Samen met de betrokken ouders en familie gaan we van ForMe een succes maken.

Xandra Thiele

Fondsenwerving

Ik ben Xandra Thiele. Ik woon in Den Haag met mijn man Michael en mijn zoon Kevin (2004). Ik heb in de kleutertijd van Kevin ervoor gekozen mijn baan bij Shell te beëindigen om me beter te kunnen richten op de zorg voor Kevin. Kevin heeft namelijk Cerebrale Parese (waardoor rolstoel gebonden) en is doof.

Ik doe verschillende vrijwilligerswerkzaamheden. Zo ben ik oa. voorzitter van een G-Scouting vereniging en jongerencoach. Ik vind het belangrijk dat ook kinderen met een beperking sociale contacten hebben en zich bewust zijn van hun mogelijkheden.

Met deze gedachte ben ik ook in ForMe gestapt. Als fondsenwerver ga ik me inzetten om heel veel leuke spelmiddagen, logeerweekenden en in de (hopelijk nabije) toekomst een mooi wooninitiatief mogelijk te maken.

Frank van Polanen Petel

Algemeen bestuurslid

Ik ben Frank van Polanen Petel, in 1969 geboren in Enschede, en sinds zomer 2021 bestuurslid bij ForMe. Samen met mijn gezin, bestaande uit mijn vrouw Ingrid, dochter Bette en zoon Simon, woon ik in Delft. Hier ben ik na mijn studie Industrieel Ontwerpen blijven wonen. Ik ben nu werkzaam als trajectbegeleider bij Stichting Stunt. Mijn creativiteit kan ik kwijt in de schilderijen die ik maak.

Mijn zoon Simon heeft een verstandelijke beperking. Voor hem is het soms moeilijk om aansluiting te krijgen met kinderen in de buurt. Bij ForMe kan hij een paar keer per maand spelen met kinderen die hij kent en onder professionele begeleiding. Dat geeft ons als ouders, wat tijd voor onszelf en onze dochter.

Met een wooninitiatief in het vooruitzicht is ForMe voor ons nog belangrijker geworden dan het al was door de spelmiddagen en logeerweekenden. Daaraan draag ik graag een steentje bij als bestuurslid.